dan före dan före doppar dan..

En lång och evig väntan på egentligen ingenting. Eller visst är det väl något.

Dagen har verkligen varit seg. Fast ingen såndär tråkig och grå dag som söndagarna innan skolan börjar brukar vara. Fast visst har väl dagen inte vart någon höjdare. Det ända man gör är att sitta och hoppas, hoppas och hoppas att det ska komma snö, bara några enstaka små flingor skulle vara guld värda i det här läget!
Fast egentligen spelar det väl inte sådär jättestor roll, klart man vill ha en vit julafton. Men världen går inte under om det inte är snö på julafton!

Nu ska alla i familjen städa, jag ska försöka smita undan denhär gången. Städa är något av det värsta jag vet. Det fattar nog dom flesta som sätt mitt rum. Mamma klagar alltid på att det ligger saker hullerombuller!  Det kanske är något med mammas gnäll som gör att jag vill ha det så, vem vet!
Men imorgon måste det iallafall städas lite smått. Julpyntet ska fram och granen ska kläs!

Nu ska jag ta och fortsätta läsa Carolina Gynnings bok "egogirl" som jag fått låna av Elin den sötnosen!
På tal om Elin så ska hon göra slingor i mitt hår på torsdag! Saknar henne faktiskt redan lite smått, fast det tänker jag inte erkänna, hehe!

Ville bara tillägga att träningsvärken jag fick är nog något av det värsta jag fått. Sån träningsvärk trodde jag inte fanns, men går nog över om ett par dagar skulle jag tro!

/Hanna


Kommentarer
Postat av: lina

jo hoppas verkligen det kommer snö på julafton, det ska vara en vit jul och inget annat! Åh den boken skulle jag också vilja läsa? vart köper man den?

2006-12-22 @ 16:45:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback