en uteliggare har det förmodligen bättre

Uttråkad? nej absolut inte det minsta! Konstigt att jag ens säger det här men om vädret är såhär kasst längtar jag faktiskt till att få jobba. För så tråkigt jag har haft nu här hemma trodde jag inte ens var möjligt att ha men tydligen..

Vad som helst skulle vara roligare än att bara sitta och häcka framför tv:en och vänta tills det blir kväll så att man kan få gå och lägga sig. Nu låter det som om jag inte har något liv alls, haha! men så illa är det nog inte men börjar nästan kännas så. Jag klagar stup i kvarten på att jag har så enormt tråkigt men sen är jag ändå för lat och seg för att ta tag i något så egentligen har jag väl bara mig själv att skylla för att jag har tråkigt. Men Gnesta bjuder inte direkt på förmånga möjligheter för att göra något heller. Så det bidrar helt klart till min tråkighet..
Så idag har det blivit 3 filmer, och det är filmer som är sämst men eftersom man slitit sönder sådär ungefär 100 filmer redan den här sommaren så får man nöja sig med det som finns kvar. Och sen har jag spelat backpacker med min syster och sen spelat några omgångar röj med Lindson som verkar ha ungefär lika kul som jag har just nu..




Men min lördagskväll igår blev tillslut rätt lyckad, vilket blev en riktigt lättnad och det kändes som om jag tappade 5 ton i tråkighet då. Så det blev lite chill med Billie och grabbarna hemma och Björn. Det bjöds på kortspel, kasta gris och såå självklart godis.



Nej nu ska jag fortsätta att dö långsamt eller så skippar jag det och kollar på ännu en film, mamma kommer få damp om jag kollar på en till film, så kanske alternativ ett blir lämpligast!


Puss och kram H

Kommentarer
Postat av: Farmor

Du har troligen inte en susning om hur en uteliggare lever sitt liv. Var glad att Du BARA har lite långtråkigt nån gång ibland.

Postat av: Farmor

Du har troligen inte en susning om hur det är att vara uteliggare. Var glad för det och misströsta inte för Du har lite långtråkigt nån gång.

2007-07-09 @ 19:05:54
URL: http://blogg.aftonbladet.se/16015
Postat av: Maija

Lyssna på farmor hon har rätt;) Långtråkigheten minskar ju inte direkt när man har ditt tålamod.

2007-07-13 @ 13:03:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback