I am more than acts one, two and three

amen haaaaallå..
Lördagmorgon och jag har redan hunnit med massor faktiskt, fast morgon kanske är att ta i.
Igår var det än lugn dag på praktiken, rätt skönt! Viveka kom förbi och hälsade på en stund och vi gick till mia´s för att köpa en present till Lina.
Sen på kvällen skulle vi till Viveka och sen till Olle. Och jag skulle möta Maija nere på Gnesta för vi skulle handla lite läsk. Och tro mig, det var den äckligaste läsk jag någonsin smakat. Den hette partysoda, smakade som jäger fast utan alkohol konstigt nog. Kanske därifrån den fått sitt namn? Sen blev vi så godissugna så vi plockade på rejält med lösgodis och vad händer? det blir så tungt så jag tappar hela påsen och allt åker ut på golvet, tror inte det fanns en ändå godisbit kvar i påsen, satt där och grät av skratt.
 Gud vad min väska var tung, maija fick bära den för jag orkade inte, men sen tyckte maija att jag skulle fråga en kille vi mötte om han kunde bära den åt mig och så skulle han få 15 kr för det.
"Öhhhh ursäkta eh......... . .         . . . vet du hur mycket klockan är?" var det ändå jag sa. Ett tag där måste han ha trott att jag var stum, men killen blev så nervös så han letade överallt efter en klocka, haha!
Efter vi var hos Olle ett bra tag blev det hemfärd, en lång väg att gå till mig men det var det värt för ett varmt bad väntade, mys! Det var faktiskt riktigt kul hos(måns?)Olle btw.
Så idag när vi vaknade följde jag och maija elin ner till tåget och sen gick vi till tekannan för att fika och träffa viveka. hur kan man ens kalla det där cafe´? man blir ju rånad bokstavligen.
Jag och maija kom på en riktigt lång klaga-på-tekannan-lista:
Blondinen i kassan var mer intresserad av allt runt omkring sig än av oss ;)
Maijas bulle var hård
Jag fick vaniljsås till min daimtårta
En liten fjuttig bit daimtårta kostade hela 20 kr, och den är liksom köpt på affären. En hel tårta kostar typ 50 spänn och jag fick inte ens en tiondel av det
Vi kunde inte tigga oss till lite extra kakor inte ens genom att hota med våran vänskap skulle nog ha funkat
Vi var tvungna att sitta ute för det var typ fullt inne, och man frös ute och inte fick vi något extra för det inte ens en filt eller stjärtvärme
Vi var tvungna att bära våra saker själva ;) Viveka då..
Nej nu får jag sätta stopp, skulle kunna hålla på i evigheter annars, haha! nej så illa är det faktiskt inte.

Okej visst ett plus var väl att Viveka gav mig vaniljsås, men den var inte ens god och speciellt inte till en daimtårta..

Tare lugnt bitches!♥










Du är läcker!


Kommentarer
Postat av: bengta

tack! de värmer!

2007-05-13 @ 11:26:23
Postat av: Anonym

varför inte skriva sitt namn bengta?

2007-05-13 @ 14:48:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback